در حوالی غروب

یک عمر پشیمان ز پشیمانی خویشم

در حوالی غروب

یک عمر پشیمان ز پشیمانی خویشم

بزرگ تر از بزرگ

بزرگ تر از بزرگ
محمدتقی جنت امانی
شناسنامه اش
چند سال از خودش بزرگ تر بود
اما همچنان درخت ها صدایش می زدند
پارک ها
اسباب بازی ها
چرخ فلک ها
نمی شنید
دلش هوای غزل کرده بود
هوای باران
احساس کرد:
آسمان صدایش می زند
سنگرها
تفنگ ها
تانک ها
و رفت
حالا از شناسنامه اش
خیلی بزرگ تر شده است!
عطرنام شهیدان
نه پشت این میزها
دلم را گم می کنم
نه پشت این تریبون ها
و نه خویش را
در کسالت پیاده روها می ریزم
من هنوز صداها را می شنوم
درخت ها
برایم هنوز
آسمان
معطر از نام شهیدانی است
که آزادی را
بر فراز تنم
تنم
برافراشته اند
از گلوی روشن آسمان
می شناسمت
دردهای ما برادران تنی همند
بی چاه
بی گرگ
و مردی که در پیشانی ات ترانه می شود
و از شانه هایش
آسمان می بارد
در حوالی بی قراری هایم
شعر می شود
و شهیدانی که از چار سمت دلتنگی ات
می وزند
پرندگان عاشق من اند
که هر سپیده ام
از گلوی روشن آسمان می چکند

نظرات 4 + ارسال نظر
یاسر احمدی سه‌شنبه 5 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 04:22 ق.ظ

سلام .کار خحوبی را از اقای محمدتقی جنت امانی انتخاب کرده اید .اما به نظر می رسد این کار از سه شعر متفاوت تشکیل شده است که به نام بزرگ تر از بزرگ /عطر نام شهیدان /از گلوی روشن اسمان / که شما پشت سر هم چاپ کردید .
اقای محمدتقی جنت امانی شعرهای عاشورای ی بسیار قوی ی دارد .ای کاش با ایشان تماس می گرفتیدواز ایشان شعرهای عاشورای را می گرفتید و چاپ می کردید .در ضمن محمدتقی جنت امانی یک کتاب شعر سپید به نام ((مرگ پیراهنش را عوضی پوشیده است ))دارد .که توسط نشر فصل پنجم اقای بیگی حبیب ابادی چاپ شده است. در ضمن ای کاش با اقای امانی یک مصاحبه می کردید
یا علی .موفق باشید

سامان مهرجویی چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ب.ظ

من هم با نظر نویسنده ی قبلی موافقم .ایکاش کمهی دقت بیشتری می کردید.

در ضمن با اقای امانی یک مصا حبه کنید

الهه صباغ چهارشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:49 ب.ظ

از اقای امانی بیشتر شعر بزنید.



در مورد کتاب مرگ پیراهنش را عوضی پوشید ه است نیز سوال کنید.و از ایشان بپرسید چگونه به این زبان رسیده است.چون من در یک جلسه ی شعر خوانی ازشمس لنگرودی شنیدم که در مورد اقای امانی می گفتند که زبان شعری و بعضی ازکار های ایشان بهترین کار های دهه ۸۰ هستند.

ش شنبه 5 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 09:31 ب.ظ http://ashkasman.blogfa.com/

سلام عرض ادب ببخشیدشعرهانوشته خودتان هست؟؟
آخه من برای وبلاگم استفاده کردم اگرمیشه بگیدتااسم خودتان رادرج کنم زیرشعر!!سپاس

خیر!!!!!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد